Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Εμβιομηχανική (Αναγεννητική Ιατρική)

Το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Εμβιομηχανική (Αναγεννητική Ιατρική)* είναι ένα σύγχρονο και διεπιστημονικό πρόγραμμα σπουδών που στόχο έχει να προετοιμάσει επιστήμονες ικανούς να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση σύγχρονων ιατρικών προκλήσεων, μέσω προηγμένων θεραπευτικών στρατηγικών και τεχνολογιών που αποσκοπούν στην αποκατάσταση, αντικατάσταση ή αναγέννηση των ιστών του ανθρώπινου σώματος. 

Κυρια πλεονεκτηματα του προγραμματος

Εξειδίκευση σε προηγμένες θεραπείες όπως η ιστομηχανική, οι κυτταρικές θεραπείες και η σχεδίαση βιοϊατρικών προϊόντων.

Διεπιστημονική εκπαίδευση αιχμής σε βιοϋλικά, ιστομηχανική, νανοϊατρική και ορθές πρακτικές παραγωγής.

Απόκτηση εμπειρίας από το 1ο έτος με πρακτική εξάσκηση σε υπερσύγχρονα εργαστήρια, με εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής.

Εμβάθυνση σε σύγχρονα αντικείμενα όπως η βιολογία των βλαστοκυττάρων, η ιστομηχανική και οι μοριακές αλληλεπιδράσεις.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

 Keele University

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΕΤΗ

4 έτη (FT)

 

ΓΛΩΣΣΑ

Ελληνική

Σπούδασε στο Keele Greece

Περιγραφη Προγραμματος

Με έμφαση στην πειραματική προσέγγιση και την εργαστηριακή εξάσκηση, οι φοιτητές αναπτύσσουν ισχυρό γνωστικό υπόβαθρο και διεπιστημονική τεχνογνωσία. Επιπλέον, αποκτούν τις εργαστηριακές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να σταδιοδρομήσουν στον τομέα της έρευνας. 

Το πρόγραμμα σπουδών συνδυάζει γνώσεις Βιοχημείας, Κυτταρικής και Μοριακής Βιολογίας, Βιοϊατρικής Μηχανικής κ.α. με τις αρχές της εμβιομηχανικής, για τον σχεδιασμό καινοτόμων προηγμένων θεραπειών που αποσκοπούν στην αντικατάσταση και αναγέννηση ιστών.

Αξιοποιώντας αυτές τις γνώσεις, οι φοιτητές προχωρούν σε πιο εξειδικευμένα θέματα, όπως η βιολογία των βλαστοκυττάρων και η ιστομηχανική. Μαθαίνουν να εργάζονται με βιοϋλικά που έχουν τη δυνατότητα να αναδομήσουν κατεστραμμένα μέρη του σώματος, ενώ παράλληλα κατανοούν τον περίπλοκο κόσμο των μοριακών αλληλεπιδράσεων. Οι εργαστηριακές δεξιότητες στις οποίες εκπαιδεύονται τους δίνουν τη δυνατότητα να εκπονήσουν πειραματικές πτυχιακές διατριβές ευθυγραμμισμένες με τους επαγγελματικούς τους στόχους. 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΤΟΣ

1o έτος (1ο εξάμηνο)

  • Ανατομία και Φυσιολογία (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ανατομία και φυσιολογία των κύριων οργανικών συστημάτων του ανθρώπου (πεπτικό, νευρικό, νευρομυϊκό, αναπνευστικό, καρδιαγγειακό, απεκκριτικό, ανοσοποιητικό, αναπαραγωγικό, ενδοκρινικό), ρύθμιση συστημάτων από το νευρικό και ενδοκρινικό σύστημα (υποθάλαμος, υπόφυση, συμπαθητικό/παρασυμπαθητικό), παθοφυσιολογία και επιπτώσεις παθολογιών στη λειτουργία και ανατομία, βασικός εξοπλισμός και τεχνικές μελέτης φυσιολογίας, ερμηνεία και παρουσίαση φυσιολογικών δεδομένων, ανάπτυξη δεξιοτήτων παρουσίασης, μελέτη περιπτώσεων
  • Μόρια της Ζωής
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές αρχές χημείας (περιοδικός πίνακας, ατομική δομή, χημικοί δεσμοί, στοιχειομετρία, χημική ισορροπία, κινητική, θερμοδυναμική), οργανική χημεία και βιολογικά μόρια, δομή και λειτουργία πρωτεϊνών, ενζυμική κινητική και μηχανισμοί ενζυμικών αντιδράσεων, βιοχημικές αντιδράσεις και βασικές μεταβολικές διεργασίες (υδατάνθρακες, λιπίδια, πρωτεΐνες), μιτοχονδριακές οξειδωτικές διεργασίες και παραγωγή ATP, εφαρμογή βιοχημικών τεχνικών σε εργαστηριακό περιβάλλον, ανάλυση και ερμηνεία πειραματικών δεδομένων, ανάπτυξη δεξιοτήτων επιστημονικής παρουσίασης και γραπτής αναφοράς
  • Δεξιότητες στην Εμβιομηχανική (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ακαδημαϊκή γραφή και συγγραφή επιστημονικών αναφορών, μεθοδολογία ανασκόπησης βιβλιογραφίας, σχεδιασμός και εκπόνηση επιστημονικών παρουσιάσεων, μέθοδοι και εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, ερμηνεία και παρουσίαση πειραματικών αποτελεσμάτων, αναζήτηση και αξιολόγηση επιστημονικών πηγών, ανάπτυξη δεξιοτήτων επιστημονικής επικοινωνίας (γραπτά και προφορικά), εργαστηριακή πρακτική και αναστοχασμός πάνω στις επαγγελματικές δεξιότητες του βιοεπιστήμονα
  • Εργαστηριακές και Ακαδημαϊκές Δεξιότητες στις Βιοεπιστήμες (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αρχές υγιεινής και ασφάλειας στο εργαστήριο, χρήση βασικού εξοπλισμού και πιπετών, προετοιμασία διαλυμάτων, εφαρμογές φασματοφωτομετρίας, μικροσκοπία, ενζυμική κινητική και ανάλυση αποτελεσμάτων, μέθοδοι προσδιορισμού γλυκόζης, μικροβιολογία, καταγραφή και παρουσίαση εργαστηριακών δεδομένων, ανάπτυξη δεξιοτήτων ακαδημαϊκής μελέτης και ερευνητικής τεκμηρίωσης

1o έτος (2ο εξάμηνο)

  • Ανατομία και Φυσιολογία (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ανατομία και φυσιολογία των κύριων οργανικών συστημάτων του ανθρώπου (πεπτικό, νευρικό, νευρομυϊκό, αναπνευστικό, καρδιαγγειακό, απεκκριτικό, ανοσοποιητικό, αναπαραγωγικό, ενδοκρινικό), ρύθμιση συστημάτων από το νευρικό και ενδοκρινικό σύστημα (υποθάλαμος, υπόφυση, συμπαθητικό/παρασυμπαθητικό), παθοφυσιολογία και επιπτώσεις παθολογιών στη λειτουργία και ανατομία, βασικός εξοπλισμός και τεχνικές μελέτης φυσιολογίας, ερμηνεία και παρουσίαση φυσιολογικών δεδομένων, ανάπτυξη δεξιοτήτων παρουσίασης
  • Δεξιότητες στην Εμβιομηχανική (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ακαδημαϊκή γραφή και συγγραφή επιστημονικών αναφορών, μεθοδολογία ανασκόπησης βιβλιογραφίας, σχεδιασμός και εκπόνηση επιστημονικών παρουσιάσεων, μέθοδοι και εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, ερμηνεία και παρουσίαση πειραματικών αποτελεσμάτων, αναζήτηση και αξιολόγηση επιστημονικών πηγών, ανάπτυξη δεξιοτήτων επιστημονικής επικοινωνίας (γραπτά και προφορικά), εργαστηριακή πρακτική και αναστοχασμός πάνω στις επαγγελματικές δεξιότητες του βιοεπιστήμονα, μελέτη περιπτώσεων
  • Μοριακή Κυτταρική Βιολογία Κύριες ενότητες διδασκαλίας: προκαρυωτικά και ευκαρυωτικά κύτταρα, κυτταρικά οργανίδια και βιολογικές μεμβράνες, μηχανισμοί κυτταρικής διαίρεσης (μιτωτική, μειωτική, βακτηριακή), δομή και λειτουργία νουκλεϊκών οξέων, μοριακοί μηχανισμοί αντιγραφής, μεταγραφής, μετα-μεταγραφικής και μετα-μεταφραστικής επεξεργασίας, έλεγχος γονιδιακής έκφρασης σε προκαρυώτες και ευκαρυώτες, δημιουργία γενετικής ποικιλομορφίας και εξελικτική σημασία, βασικές αρχές κυτταρικής σηματοδότησης και διακυτταρικής επικοινωνίας, τεχνολογία ανασυνδυασμένου DNA και εφαρμογές της, ηθικές διαστάσεις της μοριακής βιολογίας, εργαστηριακές δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και επιστημονικής επικοινωνίας
  • Εργαστηριακές και Ακαδημαϊκές Δεξιότητες στις Βιοεπιστήμες (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αρχές υγιεινής και ασφάλειας στο εργαστήριο, χρήση βασικού εξοπλισμού και πιπετών, προετοιμασία διαλυμάτων, εφαρμογές φασματοφωτομετρίας, μικροσκοπία, ενζυμική κινητική και ανάλυση αποτελεσμάτων, μέθοδοι προσδιορισμού γλυκόζης, μικροβιολογία, καταγραφή και παρουσίαση εργαστηριακών δεδομένων, ανάπτυξη δεξιοτήτων ακαδημαϊκής μελέτης και ερευνητικής τεκμηρίωσης

2ο Έτος (3o εξάμηνο)

  • Εφαρμογές Μοριακής Βιολογίας Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αρχές αντιγραφής και μεταγραφής νουκλεϊκών οξέων, αλυσιδωτή αντίδραση πολυμεράσης (PCR) και εφαρμογές της, τεχνικές γενετικής μηχανικής και μοριακής κλωνοποίησης, στρατηγικές αλληλούχισης DNA και γονιδιωμάτων, εργαλεία βιοπληροφορικής για την ανάλυση γονιδιακών και πρωτεϊνικών αλληλουχιών, έκφραση ανασυνδυασμένων πρωτεϊνών και βιοτεχνολογικές εφαρμογές, σύγχρονες τεχνολογίες γονιδιωματικής ανάλυσης, ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με τον χειρισμό γενετικού υλικού και τις εφαρμογές γενετικά τροποποιημένων οργανισμών
  • Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: τύποι και ιδιότητες βλαστοκυττάρων, δυναμικό διαφοροποίησης και εφαρμογές σε θεραπευτικά μοντέλα, χρήσεις βλαστοκυττάρων στην αναγεννητική ιατρική και στην εξατομικευμένη θεραπεία, σύγκριση με άλλα ερευνητικά και θεραπευτικά μοντέλα, εφαρμογές σε μοντέλα ασθενειών, μη ανθρώπινα συστήματα και ο ρόλος τους στην έρευνα, εργαστηριακή πρακτική με καλλιέργειες βλαστοκυττάρων, ηθικά και βιοϊατρικά ζητήματα που σχετίζονται με τις θεραπευτικές εφαρμογές
  • Κυτταρική Βιολογία για Αναγεννητική Ιατρική
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: κυτταρικές δομές και οργανίδια, μηχανισμοί λειτουργίας της κυτταρικής μεμβράνης, μοριακοί μηχανισμοί ενδοκυτταρικής και διακυτταρικής σηματοδότησης, κυτταρικός κύκλος, διαφοροποίηση και θάνατος των κυττάρων, κυτταρικές δυσλειτουργίες και σύνδεσή τους με την παθογένεια ασθενειών, θεραπευτικές προσεγγίσεις στην αναγεννητική ιατρική, τεχνικές μικροσκοπίας και απεικόνισης για τη μελέτη της κυτταρικής λειτουργίας
  • Πρακτικές και Επαγγελματικές Δεξιότητες στις Βιοεπιστήμες I (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: υγιεινή και ασφάλεια στο εργαστήριο, βασικές δεξιότητες χειρισμού πιπετών, παρασκευή διαλυμάτων, εφαρμογή τεχνικών μοριακής βιολογίας (PCR, RT-PCR), ανοσοϊστοχημεία και μικροσκοπία, τεχνικές κυτταροκαλλιέργειας, καλλιέργεια βλαστοκυττάρων, καταγραφή και ανάλυση πειραματικών δεδομένων, σχεδιασμός και βελτιστοποίηση πειραματικών διαδικασιών, τήρηση πειραματικών πρωτοκόλλων και τυποποιημένων διαδικασιών

2ο Έτος (4ο εξάμηνο)

  • Εισαγωγή στη Φαρμακολογία Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αρχές φαρμακοκινητικής και φαρμακοδυναμικής, δοσολογικά σχήματα και υπολογισμοί φαρμάκων, μεθοδολογία και μετρήσεις στη φαρμακολογία, ανάπτυξη φαρμάκων από τον μοριακό στόχο έως τις κλινικές δοκιμές, δράση φαρμάκων σε μοριακό και κυτταρικό επίπεδο, μοριακές αλληλεπιδράσεις φαρμάκων–βιολογικών στόχων, εργαστηριακές τεχνικές και εξοπλισμός στη φαρμακολογική έρευνα, κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στη φαρμακολογική πρακτική
  • Πρακτικές και Επαγγελματικές Δεξιότητες στις Βιοεπιστήμες I (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: υγιεινή και ασφάλεια στο εργαστήριο, βασικές δεξιότητες χειρισμού διαλυμάτων και πιπετών, εφαρμογή τεχνικών μοριακής βιολογίας (PCR, RT-PCR), ανοσοϊστοχημεία και μικροσκοπία, τεχνικές κυτταροκαλλιέργειας, καλλιέργεια βλαστοκυττάρων, καταγραφή και ανάλυση πειραματικών δεδομένων, σχεδιασμός και βελτιστοποίηση πειραματικών διαδικασιών, τήρηση πρωτοκόλλων και τυποποιημένων διαδικασιών λειτουργίας
  • Μοριακή, Κυτταρική και Δομική Ανοσολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: παθογόνοι μικροοργανισμοί και ανοσολογική απόκριση, ανασκόπηση του ανοσοποιητικού συστήματος, έμφυτη και προσαρμοστική ανοσία, μηχανισμοί κυτταρικού θανάτου, φλεγμονή και η ρύθμισή της, δομή και λειτουργία αντισωμάτων, σχέση δομής–λειτουργίας στις πρωτεΐνες του ανοσοποιητικού, αναγνώριση ιών, βακτηρίων και άλλων παθογόνων, εφαρμογές αντισωμάτων σε ανοσολογικές τεχνικές, χρήση βάσεων δεδομένων για πρωτεϊνικές αλληλουχίες και δομές, σύνταξη και παρουσίαση εργαστηριακών αναφορών
  • Δεξιότητες Έρευνας και Ανάλυσης
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μορφές επιστημονικής έρευνας, συστηματικές ανασκοπήσεις και μεθοδολογία, στατιστικές μέθοδοι περιγραφικής και επαγωγικής ανάλυσης, χρήση λογισμικού για ανάλυση βιολογικών δεδομένων, ερμηνεία αποτελεσμάτων σε στατιστικό και βιολογικό πλαίσιο, κριτική αξιολόγηση ερευνητικών έργων, ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων, παρουσίαση και επικοινωνία επιστημονικών ευρημάτων

3ο Έτος (5ο εξάμηνο)

  • Μοριακή Φαρμακολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: φαρμακοκινητική και φαρμακοδυναμική σε κλινικό πλαίσιο, παθοφυσιολογία και φαρμακολογία καρδιομεταβολικών και νεφρικών νοσημάτων, ορμονική ρύθμιση του μεταβολισμού και της ομοιόστασης, σχέση φαρμάκου και θεραπευτικής αποτελεσματικότητας, φαρμακολογικές θεραπείες σε υπέρταση, μεταβολικά και καρδιαγγειακά νοσήματα, βιοπληροφορικά εργαλεία για πρόβλεψη φαρμακολογικού/τοξικολογικού προφίλ, σχεδιασμός και οργάνωση πειραμάτων in vitro και in vivo, ερευνητικές μέθοδοι στη φαρμακολογία και ανακάλυψη φαρμάκων, κριτική αξιολόγηση επιστημονικής βιβλιογραφίας και παρουσίαση αποτελεσμάτων 
  • Κυτταρική Σηματοδότηση
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μηχανισμοί κυτταρικής επικοινωνίας, κατηγορίες και λειτουργία σηματοδοτικών μορίων, υποδοχείς κυτταρικής σηματοδότησης, μοριακή δομή και τρόποι δράσης υποδοχέων, μονοπάτια μεταγωγής σήματος, ενεργοποίηση και ρύθμιση σηματοδοτικών οδών, εμπλοκή σηματοδοτικών μονοπατιών σε παθολογικές καταστάσεις, θεραπευτικοί στόχοι που προκύπτουν από την κυτταρική σηματοδότηση, ερευνητικές μέθοδοι και ανάλυση πρωτογενούς βιβλιογραφίας, κριτική αξιολόγηση και παρουσίαση επιστημονικών αποτελεσμάτων 
  • Βιοτεχνολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές αρχές βιοτεχνολογίας, βιοτεχνολογικές εφαρμογές στη διάγνωση και θεραπεία, βιοτεχνολογία για τη βιωσιμότητα τροφίμων, βιοτεχνολογία καυσίμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, βιοτεχνολογικές προσεγγίσεις για τον έλεγχο της ρύπανσης, ηθικά ζητήματα και προκλήσεις βιωσιμότητας, κριτική αξιολόγηση βιοτεχνολογικών εφαρμογών σε παγκόσμιες προκλήσεις, επιλογή και ανάλυση επιστημονικών άρθρων, συγγραφή και παρουσίαση editorial με βάση τη βιβλιογραφία 
  • Πρακτικές και Επαγγελματικές Δεξιότητες στις Βιοεπιστήμες ΙΙ (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος) Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές τεχνικές κατασκευής και χαρακτηρισμού βιοϋλικών, αποστείρωση βιοϋλικών και αρχές εργαστηριακής υγιεινής και ασφάλειας, βαθμονόμηση και χρήση βιολογικού αντιδραστήρα, ιστολογική ανάλυση και απεικόνιση ιστικών δειγμάτων, φυσικοχημικές ιδιότητες βιοϋλικών και εφαρμογές στην ανάπτυξη ιστών, τεχνικές παραγωγής πηκτωμάτων και χαρακτηρισμός ιδιοτήτων, δεξιότητες πειραματικού σχεδιασμού και ανάλυσης δεδομένων, τήρηση εργαστηριακού τετραδίου

3ο Έτος (6ο εξάμηνο)

  • Πρακτικές και Επαγγελματικές Δεξιότητες στις Βιοεπιστήμες ΙΙ (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές τεχνικές κατασκευής και χαρακτηρισμού βιοϋλικών, αποστείρωση βιοϋλικών και αρχές εργαστηριακής υγιεινής και ασφάλειας, βαθμονόμηση και χρήση βιολογικού αντιδραστήρα, ιστολογική ανάλυση και απεικόνιση ιστικών δειγμάτων, φυσικοχημικές ιδιότητες βιοϋλικών και εφαρμογές στην ανάπτυξη ιστών, τεχνικές παραγωγής πηκτωμάτων και χαρακτηρισμός ιδιοτήτων, δεξιότητες πειραματικού σχεδιασμού και ανάλυσης δεδομένων, τήρηση εργαστηριακού τετραδίου
  • Ειδικά Θέματα Αναγεννητικής Ιατρικής
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: έρευνες αιχμής στον τομέα της αναγεννητικής ιατρικής, μηχανισμοί κυτταρικής επικοινωνίας σε αναγεννητικά συστήματα, σηματοδοτικά μόρια και υποδοχείς στην αναγέννηση ιστών, διαδικασίες ανάπλασης ιστών, αναδυόμενες καινοτόμες προσεγγίσεις στην αναγεννητική ιατρική, ανάλυση και παρουσίαση πρωτογενών ερευνητικών άρθρων, συμμετοχή σε journal club , ανάπτυξη κριτικών δεξιοτήτων στη βιβλιογραφική αξιολόγηση, επιστημονική συγγραφή και προφορική παρουσίαση θεμάτων αναγεννητικής ιατρικής
  • Βιολογία του Καρκίνου
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικά χαρακτηριστικά του καρκίνου, κυτταρική και μοριακή βάση της καρκινογένεσης, ογκογονίδια και μηχανισμοί ενεργοποίησής τους, ογκοκατασταλτικά γονίδια και απώλεια λειτουργίας τους, μονοπάτια μεταγωγής σήματος που επηρεάζουν την ανάπτυξη καρκίνου, μέθοδοι ανίχνευσης και διάγνωσης του καρκίνου, θεραπευτικές στρατηγικές και φαρμακολογικές παρεμβάσεις, καινοτόμες προσεγγίσεις και πρόσφατες εξελίξεις στη βασική έρευνα, ρόλος της μοριακής βιολογίας στην ανάπτυξη νέων θεραπειών, κριτική αξιολόγηση επιστημονικής βιβλιογραφίας στον τομέα της ογκολογίας
  • Βιοϋλικά και Ιστομηχανική
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: κατηγορίες, ιδιότητες και χαρακτηρισμός βιοϋλικών, βιολογικές αντιδράσεις και βιοσυμβατότητα εμφυτευμάτων, τεχνολογίες και τεχνικές κατασκευής και αξιολόγησης βιοϋλικών, αρχές και προσεγγίσεις της ιστομηχανικής, δημιουργία βιομιμητικών περιβαλλόντων και ανάπτυξη ιστών, δυναμικές αλληλεπιδράσεις κυττάρων και εξωκυττάριας μήτρας, σήματα διέγερσης και ρόλος τους στην κυτταρική διαφοροποίηση, χρήση και λειτουργία βιοαντιδραστήρων, κλινικές εφαρμογές και προοπτικές των βιοϋλικών και της ιστομηχανικής

4ο Έτος (7ο εξάμηνο)

  • Βιοϊατρική Μηχανική
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μηχανικές ιδιότητες και λειτουργία των ιστών, εφαρμογές της εμβιομηχανικής στην αποκατάσταση φυσιολογικών λειτουργιών, κατηγορίες και χαρακτηρισμός βιοϋλικών, εμφυτεύματα και αρχές βιοσυμβατότητας, απεικονιστικές μέθοδοι στη διάγνωση και θεραπεία, επεξεργασία ιατρικών σημάτων και βασικές τεχνικές ανάλυσης, μετατροπείς σήματος σε ιατρικά συστήματα, σύγχρονες τεχνολογίες βιοϊατρικής μηχανικής και προκλήσεις εφαρμογής τους
  • Εφαρμοσμένη Αναγεννητική Ιατρική
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: στρατηγικές κυτταρικής θεραπείας στην αναγεννητική ιατρική, μηχανισμοί δράσης κυτταρικών θεραπειών , αυτόλογες και αλλογενείς προσεγγίσεις, ορθή πρακτική στην παραγωγή κυτταρικών θεραπειών, ηθικά ζητήματα και δεοντολογικοί περιορισμοί, ρυθμιστικό πλαίσιο και κανονιστικές απαιτήσεις, προκλήσεις κλινικής μετάφρασης, συμμετοχή και δέσμευση των ασθενών στη θεραπευτική διαδικασία, εμπορική αξιοποίηση και προοπτικές εφαρμογής
  • Πτυχιακή Διατριβή (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: επιλογή και οριοθέτηση ερευνητικού θέματος, βιβλιογραφική ανασκόπηση και τεκμηρίωση, σχεδιασμός μεθοδολογίας και πειραματικών διαδικασιών, ηθικά ζητήματα και κανονιστικό πλαίσιο στην έρευνα, εκτίμηση κινδύνων και τήρηση κανόνων υγείας και ασφάλειας, ανάλυση και ερμηνεία επιστημονικών δεδομένων, ανάπτυξη κριτικών δεξιοτήτων αξιολόγησης, συγγραφή και παρουσίαση επιστημονικής εργασίας, ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων στο ερευνητικό περιβάλλον
  • Νανοϊατρική (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: τεχνολογίες και εφαρμογές της νανοϊατρικής, νανοϋλικά για στοχευμένη χορήγηση φαρμάκων και ελεγχόμενη απελευθέρωση, χημεία πολυμερών και νανοϋλικών, τεχνικές χαρακτηρισμού και βιολογική αξιολόγηση νανοϋλικών, ιατρικές συσκευές και βιοσυμβατά νανοϋλικά, καινοτόμα οργανικά και ανόργανα νανοϋλικά, μαγνητισμός και εφαρμογές στη νανοϊατρική, επιφανειακή λειτουργικοποίηση και στρατηγικές στόχευσης, νανοτεχνολογικές προσεγγίσεις για μεταφορά γενετικού υλικού και εμβολίων, νανοτοξικολογία και ζητήματα ασφάλειας, ηθικές προεκτάσεις και μελλοντικές κατευθύνσεις του πεδίου

4ο Έτος (8ο εξάμηνο)

  • Πτυχιακή Διατριβή (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: επιλογή και οριοθέτηση ερευνητικού θέματος, βιβλιογραφική ανασκόπηση και τεκμηρίωση, σχεδιασμός μεθοδολογίας και πειραματικών διαδικασιών, ηθικά ζητήματα και κανονιστικό πλαίσιο στην έρευνα, εκτίμηση κινδύνων και τήρηση κανόνων υγείας και ασφάλειας, ανάλυση και ερμηνεία επιστημονικών δεδομένων, ανάπτυξη κριτικών δεξιοτήτων αξιολόγησης, συγγραφή και παρουσίαση επιστημονικής εργασίας, ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων στο ερευνητικό περιβάλλον
  • Νανοϊατρική (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: τεχνολογίες και εφαρμογές της νανοϊατρικής, νανοϋλικά για στοχευμένη χορήγηση φαρμάκων και ελεγχόμενη απελευθέρωση, χημεία πολυμερών και νανοϋλικών, τεχνικές χαρακτηρισμού και βιολογική αξιολόγηση νανοϋλικών, ιατρικές συσκευές και βιοσυμβατά νανοϋλικά, καινοτόμα οργανικά και ανόργανα νανοϋλικά, μαγνητισμός και εφαρμογές στη νανοϊατρική, επιφανειακή λειτουργικοποίηση και στρατηγικές στόχευσης, νανοτεχνολογικές προσεγγίσεις για μεταφορά γενετικού υλικού και εμβολίων, νανοτοξικολογία και ζητήματα ασφάλειας, ηθικές προεκτάσεις και μελλοντικές κατευθύνσεις του πεδίου
  • Ιατρική Ακριβείας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στις αρχές και την αναγκαιότητα της ιατρικής ακριβείας, τεχνολογίες omics και εφαρμογές τους, βιοδείκτες για διαστρωμάτωση ασθενών και εξατομικευμένες θεραπείες, εφαρμογές της ιατρικής ακριβείας στις γενετικές ασθένειες, εφαρμογές στην ογκολογία και σε άλλους τομείς υγείας, αναδυόμενες τεχνολογίες και μελλοντικές κατευθύνσεις, ενσωμάτωση της ιατρικής ακριβείας στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, κανονιστικά και ηθικά ζητήματα της εξατομικευμένης ιατρικής
  • Δεξιότητες Απασχολησιμότητας και Επικοινωνίας στις Βιοεπιστήμες
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μέθοδοι και στρατηγικές επικοινωνίας στην επιστήμη, εργαλεία διάδοσης επιστημονικής γνώσης (περιοδικά, ιστοσελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης), παρουσίαση επιστημονικών δεδομένων σε μη εξειδικευμένο κοινό, προσαρμογή επιπέδου και ύφους παρουσίασης ανάλογα με το ακροατήριο, κριτική ανάλυση και αξιολόγηση επιστημονικής βιβλιογραφίας, ενίσχυση και αναστοχασμός δεξιοτήτων επικοινωνίας, ανάπτυξη και αναγνώριση δεξιοτήτων απασχολησιμότητας, εφαρμογή επαγγελματικών δεξιοτήτων σε ρεαλιστικά σενάρια σταδιοδρομίας. 
  • Ορθές Πρακτικές Παραγωγής Κύριες ενότητες διδασκαλίας: απαιτήσεις βιοκατασκευής για προηγμένες θεραπείες, καινοτόμες προσεγγίσεις στη βιοκατασκευή, ηθικές και κανονιστικές πτυχές των προηγμένων θεραπειών, ρυθμιστικά πρότυπα και διαχείριση ποιότητας, τεχνικές λύσεις συμμόρφωσης με cGMP, σχεδιασμός λύσεων συμβατών με cGMP και τεκμηρίωση διαχείρισης ποιότητας

Κωνσταντίνος – Σίμος Σιμόπουλος

Κοσμήτωρ Ιατρικής Σχολής
και Επιστημών Υγείας

Γεώργιος Χρούσος

Πρόεδρος Συμβουλευτικής
Επιτροπής Ιατρικής Σχολής

 

 

Επαγγελματικες Προοπτικες

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να σταδιοδρομήσουν σε τομείς όπως:

Εταιρείες βιοϊατρικής μηχανικής

Ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια

Φαρμακευτικές εταιρείες, εταιρείες Βιοτεχνολογίας

Νοσοκομεία και κλινικές

Μεταπτυχιακα προγραμματα

Οι απόφοιτοι/ες του Προπτυχιακού Προγράμματος στην Εμβιομηχανική (Αναγγενητική Ιατρική) έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε σύγχρονα μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.

Προϋποθεσεις Εισαγωγης

Δικαιολογητικά Εγγραφής

Απολυτήριο Λυκείου (ή άλλο σχετικό έγγραφο) με βαθμό άνω του 15

Μέσος όρος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα μεγαλύτερος ή ίσος με την ελάχιστη βάση εισαγωγής (η ελάχιστη βάση εισαγωγής προκύπτει από τον μικρότερο εκ των μέσων όρων των βαθμολογιών του συνόλου των εξεταζομένων ανά επιστημονικό πεδίο, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή 0,8 κατά το έτος συμμετοχής τους).

Συστατικές Επιστολές

Αντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας

Φωτογραφίες διαβατηρίου

Αίτηση Εγγραφής του Keele Greece

Την αξιολόγηση των παραπάνω δικαιολογητικών συμπληρώνει η προσωπική συνέντευξη επιλογής των υποψηφίων.

• Επιπλέον, γίνονται δεκτοί και κάτοχοι ισότιμων τίτλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιπέδου 4 ή διεθνών απολυτηρίων που δίνουν πρόσβαση σε πανεπιστήμια της χώρας αποφοίτησης.

• Για αποφοίτους πριν το 2021–2022 ή κατόχους πτυχίων Α’ κύκλου, ισχύουν τα κριτήρια του μητρικού ιδρύματος.

* Το πρόγραμμα σπουδών έχει υποβληθεί προς πιστοποίηση στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.) και, κατόπιν έγκρισης, αναμένεται να ξεκινήσει η προσφορά του κατά το Ακαδημαϊκό Έτος 2025–2026.