Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Αγγλική Φιλολογία και Διδασκαλία της Αγγλικής

Το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Αγγλική Γλώσσα & Διδασκαλία της Αγγλικής* του Keele University, 1 από τα 15 κορυφαία τμήματα στην Αγγλία σύμφωνα με τον Guardian University Guide 2025, είναι ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να αναπτύξουν μια ισχυρή επαγγελματική ταυτότητα στον τομέα της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας.

Κυρια πλεονεκτηματα του προγραμματος

Πλήρης κάλυψη της διδασκαλίας της αγγλικής ως μητρικής και ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). 

Έμφαση στους τέσσερις βασικούς άξονες των σπουδών: αγγλική γλώσσα και φιλολογία, παιδαγωγική, ψυχολογία και κοινωνιολογία της εκπαίδευσης.

Πραγματοποίηση μικροδιδασκαλιών στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης, με ενεργό συμμετοχή σε πραγματικές συνθήκες τάξης.

Το προγραμμα Αγγλικής Φιλολογίας & Διδασκαλίας της Αγγλικής ανήκει σε 1 από τα 15 κορυφαία τμήματα στην Αγγλία (Guardian University Guide 2025).

Εκπαίδευση στον σχεδιασμό και την υλοποίηση αναλυτικών προγραμμάτων αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας, με πρακτική εφαρμογή.

Πρακτική εξάσκηση από τα πρώτα έτη σπουδών σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, με εφαρμογή θεωρητικών γνώσεων σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

 Keele University

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΕΤΗ

4 έτη (FT)

 

ΓΛΩΣΣΑ

Αγγλική

Σπούδασε στο Keele Greece

Περιγραφη Προγραμματος

Συνδυάζοντας θεωρητική γνώση υψηλού επιπέδου με πρακτική εφαρμογή, το πρόγραμμα παρέχει βαθιά γνώση στη γλωσσολογία και τη λογοτεχνική ανάλυση, προάγει την κριτική σκέψη και τη δημιουργική γραφή, καλλιεργεί δεξιότητες που σχετίζονται με τη σύγχρονη διδακτική πρακτική και τη διαχείριση πολυπολιτισμικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.

Με έμφαση στην παιδαγωγική ευαισθησία και την ενσυναίσθηση, το πρόγραμμα ενισχύει την ικανότητα των φοιτητών να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας, ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες του 21ου αιώνα, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η ένταξη και η τεχνολογία στην εκπαίδευση.

Ο απώτερος στόχος είναι η διαμόρφωση παιδαγωγών, ερευνητών και επαγγελματιών που διαθέτουν επιστημονική επάρκεια, κοινωνική υπευθυνότητα και βαθιά κατανόηση των προκλήσεων του σύγχρονου εκπαιδευτικού τοπίου. 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΤΟΣ

1ο Έτος (1ο εξάμηνο)

  • Ακαδημαϊκός Λόγος
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ακαδημαϊκός λόγος και ύφος, δεξιότητες μελέτης και οργάνωσης πληροφοριών, ερμηνεία δεδομένων και κριτική ανάλυση ακαδημαϊκών κειμένων, αναφορά πηγών και συγγραφή ακαδημαϊκών κειμένων, χρήση τεχνολογίας στην ακαδημαϊκή επικοινωνία, αναστοχαστική μάθηση και ανάπτυξη ακαδημαϊκής ταυτότητας
  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στην εκπαιδευτική ψυχολογία και βασικές θεωρίες, γνωστική, γλωσσική, ψυχοκοινωνική και ηθική ανάπτυξη, συμπεριφορικές και γνωστικές προσεγγίσεις στη μάθηση, κοινωνικές και εποικοδομητικές θεωρίες μάθησης, μνήμη, επεξεργασία πληροφοριών και στρατηγικές ενίσχυσης της μάθησης, πρακτικές τεχνικές εκπαιδευτικής ψυχολογίας, διαχείριση τάξης και κλίμα μάθησης, αξιολόγηση και εφαρμογή παρεμβάσεων σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

  • Κλασική Λογοτεχνία και οι Διασκευές της
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στην κλασική λογοτεχνία, κριτική ανάλυση κλασικών κειμένων, θεωρίες διασκευής και προσαρμογής λογοτεχνικών έργων, μετασχηματισμοί στον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση, κοινωνικές και ιδεολογικές αναγνώσεις των κλασικών κειμένων, διακειμενικότητα και πολιτισμικές αναφορές, ερευνητικές δεξιότητες και ακαδημαϊκή συγγραφή με έμφαση στην κριτική και δημιουργική εφαρμογή

1ο Έτος (2ο εξάμηνο)

  • Εισαγωγή στη Γλωσσολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: θεωρητικές και μεθοδολογικές βάσεις της γλωσσολογίας, φωνητική και φωνολογία, μορφολογία και λεξικολογία, σύνταξη και σημασιολογία, πραγματολογία και ανάλυση λόγου, κοινωνιογλωσσολογία και γλωσσική ποικιλότητα, ψυχογλωσσολογία και απόκτηση της γλώσσας, γλώσσα και τεχνολογία με εφαρμογές στη γλωσσολογική ανάλυση
  • Εισαγωγή στις Βιολογικές Βάσεις της Συμπεριφοράς και στη Γνωστική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βιολογικές βάσεις της συμπεριφοράς, δομή και λειτουργία εγκεφάλου, νευρωνική δραστηριότητα και μετάδοση σημάτων, αισθητηριακή επεξεργασία και αντίληψη, μνήμη και γνωστικές διεργασίες, γνωστικές λειτουργίες υψηλού επιπέδου, ρόλος γονιδίων, ορμονών και περιβάλλοντος στη συμπεριφορά, σύγχρονες ερευνητικές μέθοδοι στη νευροψυχολογία και γνωστική ψυχολογία
  • Μετάφραση – Πρακτικές Εφαρμογές
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στις θεωρίες της μετάφρασης, μεταφραστικές στρατηγικές και τεχνικές, ανάλυση και ερμηνεία κειμένων, πολιτισμικές διαστάσεις της μετάφρασης, μεταφραστικά εργαλεία και τεχνολογία, ειδικές κατηγορίες μετάφρασης, ηθικά ζητήματα και επαγγελματικές πρακτικές, συγκριτική ανάλυση μεταφράσεων

  • Φωνητική της Αγγλικής Γλώσσας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στη φωνητική και φωνολογία, ηχητική παραγωγή και φωνητικό σύστημα της αγγλικής, φωνητική ανάλυση και διεθνές φωνητικό αλφάβητο (IPA), φωνητική δομή της αγγλικής, επιτονισμός – ρυθμός – προφορά, διάλεκτοι και προφορές της αγγλικής γλώσσας, συγκριτική φωνητική και διαφοροποίηση γλωσσών

2ο Έτος (3ο εξάμηνο)

  • Η Επανάσταση της σκέψης: από τους Πρωτοπόρους του Μεσαίωνα στους Ρομαντικούς Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στον Ρομαντισμό και τα ιστορικά του πλαίσια, ρομαντική ποίηση και θεωρητικά κείμενα, το υψηλό ιδεώδες και η εξερεύνηση της φύσης, το υπερβατικό υποκείμενο και η αυτοέκφραση, σκοτεινός Ρομαντισμός και γοτθική παράδοση, ο Ρομαντισμός και η πολιτική, η γυναικεία φωνή στον Ρομαντισμό, η κληρονομιά του Ρομαντισμού
  • Ειδική Αγωγή: Εισαγωγή στη Θεωρία & Πρακτική
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στην ειδική αγωγή και τη συμπερίληψη, αξιολόγηση και παρέμβαση στην ειδική αγωγή, διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και εκπαιδευτικές στρατηγικές, συμπεριφορικές προκλήσεις και διαχείριση τάξης, τεχνολογία και ειδική αγωγή, διεθνείς προσεγγίσεις και πολιτικές ειδικής αγωγής
  • Κριτική Προσέγγιση του Λόγου (ετήσιο μάθημα – α μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στην κριτική ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων, θεωρητικές προσεγγίσεις στη λογοτεχνία, ειδικά είδη λογοτεχνικής ανάλυσης, ερμηνεία και ιστορικό πλαίσιο της λογοτεχνίας

2ο Έτος (4ο εξάμηνο)

  • Κριτική Προσέγγιση του Λόγου (ετήσιο μάθημα – β μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: κριτική ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων (πεζογραφία, ποίηση, δράμα), θεωρητικές προσεγγίσεις στη λογοτεχνία, είδη λογοτεχνικής ανάλυσης, ερμηνεία κειμένων σε ιστορικό πλαίσιο, μεθοδολογίες ακαδημαϊκής έρευνας και αναφοράς, ανάπτυξη δομημένων επιχειρημάτων στη συγγραφή ακαδημαϊκών δοκιμίων
  • Κουλτούρες σε Αντιπαράθεση: από τη Βικτωριανή έως και τη Σύγχρονη Παγκόσμια Λογοτεχνία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βικτωριανή λογοτεχνία και κοινωνικές συγκρούσεις, λογοτεχνία και ιστορικά-πολιτισμικά πλαίσια, ρεαλισμός–μοντερνισμός–μεταμοντερνισμός–μετα-αποικιοκρατία, μεταπολεμική λογοτεχνία και κοινωνικές αλλαγές, θέματα τάξης–φυλής–εθνότητας–μετανάστευσης, λογοτεχνία φύλου και σεξουαλικότητας, παγκοσμιοποίηση και σύγχρονες λογοτεχνικές τάσεις, κριτική αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο τα λογοτεχνικά κείμενα αντανακλούν και επηρεάζουν κοινωνικά ζητήματα
  • Στρατηγικές και Μέθοδοι Έρευνας στην Εκπαίδευση
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στην εκπαιδευτική έρευνα, θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις, διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων, ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι συλλογής δεδομένων (συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, πειραματικές μελέτες), στατιστική ανάλυση δεδομένων και ερμηνεία αποτελεσμάτων, ηθικά ζητήματα και δεοντολογία στην εκπαιδευτική έρευνα, αξιοπιστία και εγκυρότητα ερευνητικών μελετών, εφαρμογές της έρευνας σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
  • Παιδοψυχολογία στην Πράξη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αναπτυξιακές θεωρίες στην παιδική ψυχολογία, λειτουργία του εγκεφάλου και ανάπτυξη στην παιδική ηλικία, επιρροές περιβαλλοντικών και βιολογικών παραγόντων στη διαμόρφωση της παιδικής συμπεριφοράς, κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη, επιπτώσεις πρώιμων εμπειριών, διαταραχές στην ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών, εφαρμογές παιδικής ψυχολογίας σε εκπαιδευτικά και κλινικά πλαίσια, μεθοδολογία έρευνας στην παιδική ψυχολογία

3ο Έτος (5ο εξάμηνο)

  • Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ανάπτυξη θεωριών εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, σύγχρονες τάσεις στη γλωσσολογία και η σύνδεσή τους με τη διδασκαλία γλωσσών, κύκλος σχεδιασμού προγραμμάτων σπουδών με μαθητοκεντρική προσέγγιση, επικοινωνιακή γλωσσική διδασκαλία (CLT) και διδασκαλία με βάση την ανάληψη εργασίας (TBL), πολιτική γλώσσας και εκπαίδευση, γλώσσα και κοινωνία σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα, γλωσσική διαφοροποίηση, γνωστικοί παράγοντες στην εκμάθηση γλωσσών, ρόλος της τεχνολογίας στην επικοινωνία και τη γλωσσική εκμάθηση
  • Ο Σαίξπηρ στον Κινηματογράφο
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στη διασκευή και προσαρμογή των έργων του Σαίξπηρ στον κινηματογράφο, στοιχεία κινηματογραφικής μεταφοράς και τεχνικές οικειοποίησης, θεματικές και ιδεολογικές αναγνώσεις των κινηματογραφικών διασκευών, σκηνοθετικές και ερμηνευτικές προσεγγίσεις, προσαρμογή του Σαίξπηρ στον σύγχρονο κινηματογράφο και την τηλεόραση, πρακτική εξάσκηση στη δημιουργία σεναρίων και διασκευών
  • Κειμενικά Είδη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ανάλυση χαρακτηριστικών αφηγηματικής φόρμας και ποιητικού λόγου, μελέτη διαφορετικών ειδών (μυθιστόρημα, διήγημα, επιστημονική φαντασία, ιστορική μυθοπλασία, ποίηση), διερεύνηση της σχέσης κειμενικών ειδών και αναγνωστικών προσδοκιών, τεχνικές και στρατηγικές δημιουργικής γραφής ανά είδος, πρακτική εξάσκηση στη συγγραφή και επεξεργασία κειμένων, σύνδεση δημιουργικής και κριτικής γραφής μέσα από ανατροφοδότηση συμφοιτητών και διδασκόντων

3ο Έτος (6ο εξάμηνο)

  • Μεθοδολογίες Διδακτικής της Αγγλικής Γλώσσας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ιστορικές και σύγχρονες μεθοδολογίες διδασκαλίας (Μετάφραση-Γραμματική, Άμεση Μέθοδος, Ακουστικο-Γλωσσική Μέθοδος, CLT, TBL, CBI), θεωρητικά παιδαγωγικά μοντέλα (κονστρουκτιβισμός, συμπεριφορισμός, γνωστικισμός, κοινωνικοπολιτισμική θεωρία), σχεδιασμός επικοινωνιακής τάξης και ανάπτυξη ευχέρειας, διδασκαλία γραμματικής και λεξιλογίου με έμφαση στη μορφή ή στην επικοινωνία, ολοκληρωμένη διδασκαλία δεξιοτήτων (ανάγνωση, γραφή, ακρόαση, ομιλία), χρήση τεχνολογίας και μικτής μάθησης, διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαχείριση τάξης, αναστοχαστική πρακτική και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών 
  • Πρακτική Άσκηση Ι: Παιδαγωγικές Εφαρμογές της Διδακτικής της Αγγλικής Γλώσσας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: έννοια και διαδικασίες αναστοχασμού (αναστοχαστικός κύκλος, μοντέλο του Gibb’s, στρατηγική DIEP), διαχείριση συμπεριφοράς και τάξης (ρουτίνες, κανόνες, προληπτικές στρατηγικές, τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης προβλημάτων), σχεδιασμός μαθημάτων με βάση μαθησιακούς στόχους και εκπαιδευτικούς σκοπούς (ταξινομία Bloom), καθορισμός στόχων και ανάπτυξη ημερήσιου, εβδομαδιαίου και τριμηνιαίου σχεδίου, συνεργατικός σχεδιασμός μαθήματος με τον εκπαιδευτικό της τάξης, αναστοχασμός πάνω στον σχεδιασμό και την εμπειρία της πρακτικής άσκησης 
  • Συγγραφικά τοπία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στη συγγραφή τοπίων (place-writing), κινητικότητα και χωρικές εμπειρίες στη λογοτεχνία, γεωποιητική και γεωκριτική, ψυχογεωγραφία και το αστικό τοπίο, «νέα» φυσιογραφική γραφή και οικοκριτική, αισθητηριακές γεωγραφίες και πολυαισθητηριακή εμπειρία στη γραφή, ανατροφοδότηση και αναθεώρηση κειμένων
  • Ριζοσπαστική γραφή: Από τον Μοντερνισμό στην Αντικουλτούρα
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μοντερνισμός και πειραματική γραφή με νέες μορφές και τεχνικές αφήγησης, αντικουλτούρα και ριζοσπαστική γραφή στον 20ό αιώνα, κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της λογοτεχνικής και κινηματογραφικής καινοτομίας, ανάλυση πειραματικής ποίησης, πεζογραφίας και ταινιών, επαναστατική γραφή και πολιτικός ακτιβισμός, τεχνικές κριτικής ανάγνωσης και έρευνας στη λογοτεχνία

4ο Έτος (7ο εξάμηνο)

  • Project στην Αγγλική Γλώσσα (ετήσιο μάθημα – α μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εκπόνηση εκτενούς ανεξάρτητου ερευνητικού έργου υπό ακαδημαϊκή επίβλεψη, επιλογή μεταξύ διπλωματικής εργασίας (dissertation) με πρωτότυπη έρευνα σε λογοτεχνικό, πολιτισμικό ή γλωσσικό θέμα ή κριτικής επιμέλειας λογοτεχνικού έργου με ερευνητική εισαγωγή και σχολιασμό, ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης και ακαδημαϊκής γραφής, τεκμηρίωση ικανότητας ανεξάρτητης έρευνας, αναστοχασμός και ερευνητική αυτονομία με συνεχή ακαδημαϊκή καθοδήγηση
  • Μεταμοντερνισμός στη Μυθοπλασία, τον Κινηματογράφο και τη Θεωρία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στον μεταμοντερνισμό ως θεωρητικό και αισθητικό ρεύμα, μεταμοντέρνα αφήγηση στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο, ανάλυση ιστορίας, μνήμης και πραγματικότητας στον μεταμοντερνισμό, ταυτότητα και φύλο σε μεταμοντέρνα έργα, ιδεολογία και καταναλωτική κοινωνία, εφαρμογές μεταμοντέρνων θεωριών και παρουσίαση των βασικών κριτικών που έχουν ασκηθεί στον μεταμοντερνισμό
  • Θεωρία του Πολιτισμού
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: διερεύνηση της έννοιας της παγκοσμιοποίησης και βασικών θεωρητικών πλαισίων, ιστορική διάσταση και σύγχρονες αλλαγές στην παγκοσμιοποίηση, κουλτούρα και σχολική κουλτούρα, ταυτότητα και πολιτισμική κληρονομιά, επιδράσεις της παγκοσμιοποίησης στην εκπαίδευση, ένταξη αλλοδαπών μαθητών στο σχολικό και προσχολικό πλαίσιο, ρόλος του σχολείου σε ζητήματα πολιτισμικού τραύματος και ψυχικής υγείας, αρχές και πρακτικές της διαπολιτισμικής εκπαίδευση
  • Παιδαγωγική Καινοτομία με τη χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μάθηση και εκπαιδευτικές επιστήμες στη ψηφιακή εποχή, νέες παιδαγωγικές μέθοδοι και ψηφιακές προσεγγίσεις, ανάλυση δεδομένων μάθησης (learning analytics) και καθολική πρόσβαση, ψηφιακή αξιολόγηση και διαδικτυακή απόδοση (eAssessment), σχεδιασμός εκπαιδευτικής καινοτομίας με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, ψηφιακές ταυτότητες και διαδικτυακές κοινότητες μάθησης, αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής τεχνολογίας

4ο Έτος (8ο εξάμηνο)

  • Project στην Αγγλική Γλώσσα (ετήσιο μάθημα – β μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εκπόνηση εκτενούς ανεξάρτητου ερευνητικού έργου, επιλογή μεταξύ διπλωματικής εργασίας (dissertation) και κριτικής επιμέλειας έργου (edition of a work), εις βάθος ανάλυση λογοτεχνικού, πολιτισμικού ή γλωσσικού θέματος, επιμέλεια λογοτεχνικού έργου με ερευνητική εισαγωγή και σχολιασμό, ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης και ακαδημαϊκής γραφής, επίδειξη ικανότητας ανεξάρτητης εργασίας και έρευνας σε ανώτατο επίπεδο, συνεχής ανατροφοδότηση και καθοδήγηση από επιβλέποντα καθηγητή
  • Πρακτική Άσκηση ΙΙ: Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στο Σχολείο
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αξιολόγηση και διδακτική πρακτική, σχεδιασμός μαθημάτων και εφαρμογή διδακτικών μεθοδολογιών, διαφοροποίηση και συμπερίληψη στη διδασκαλία, επαγγελματική ανάπτυξη και αναστοχαστική πρακτική, ενεργός μάθηση και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, παιδαγωγικές αξίες και ζητήματα εκπαιδευτικής ηθικής, καθοδήγηση από μέντορες στο σχολικό περιβάλλον
  • Αξιολόγηση της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στις θεωρίες και πρακτικές γλωσσικής αξιολόγησης, αξιολόγηση δεξιοτήτων κατανόησης (ακρόασης και ανάγνωσης), αξιολόγηση παραγωγικών δεξιοτήτων (ομιλία και γραφή), διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση, ανάλυση και κριτική αποτίμηση γλωσσικών τεστ και πιστοποιήσεων, εγκυρότητα – αξιοπιστία – αντικειμενικότητα εργαλείων αξιολόγησης, ηθικές διαστάσεις και παιδαγωγικές επιπτώσεις της αξιολόγησης, ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη γλωσσική αξιολόγηση
  • Λογοτεχνία για Νεαρούς Ενήλικες
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εισαγωγή στη νεανική λογοτεχνία ως ιδιαίτερο λογοτεχνικό είδος, θεωρία της κρίσης και αναπαράσταση της μετάβασης προς την ενηλικίωση, κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της νεανικής λογοτεχνίας, πολιτισμική μετάβαση και κατασκευή της ταυτότητας, η ενηλικίωση ως κεντρικό λογοτεχνικό θέμα, αφηγηματικές τεχνικές στη νεανική λογοτεχνία, θεωρητικά πλαίσια για την κατανόηση της λογοτεχνίας νέων ενηλίκων

Επαγγελματικες Προοπτικες

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να σταδιοδρομήσουν ως:

Καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας σε ιδιωτικά κέντρα ξένων γλωσσών και δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας σε ειδικά πλαίσια (ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), με την προσθήκη ενός μεταπτυχιακού στην ειδική αγωγή (MA SEN).

Στελέχη εκπαίδευσης σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης.

Επαγγελματίες μεταφραστές στον χώρο της μετάφρασης και του υποτιτλισμού.

Επιμελητές, διορθωτές κειμένων στον κλάδο των εκδόσεων: σε εκδοτικούς οίκους ή εφημερίδες ή/και ως συντάκτες περιεχομένου (content writer, copywriter) για έντυπα ή ιστοσελίδες.

Μεταπτυχιακα προγραμματα

Οι απόφοιτοι/ες του Προπτυχιακού Προγράμματος στην Αγγλική Φιλολογία & Διδασκαλία της Αγγλικής έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε σύγχρονα μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.

Προϋποθεσεις Εισαγωγης

Δικαιολογητικά Εγγραφής

Απολυτήριο Λυκείου (ή άλλο σχετικό έγγραφο) με βαθμό άνω του 12

Ελάχιστο Επίπεδο Γλωσσικής Επάρκειας στα Αγγλικά: C1

Μέσος όρος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα μεγαλύτερος ή ίσος με την ελάχιστη βάση εισαγωγής (η ελάχιστη βάση εισαγωγής προκύπτει από τον μικρότερο εκ των μέσων όρων των βαθμολογιών του συνόλου των εξεταζομένων ανά επιστημονικό πεδίο, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή 0,8 κατά το έτος συμμετοχής τους). 

Συστατικές Επιστολές

Αντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας

Φωτογραφίες διαβατηρίου

Αίτηση Εγγραφής του Keele Greece

Την αξιολόγηση των παραπάνω δικαιολογητικών συμπληρώνει η προσωπική συνέντευξη επιλογής των υποψηφίων.

• Επιπλέον, γίνονται δεκτοί και κάτοχοι ισότιμων τίτλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιπέδου 4 ή διεθνών απολυτηρίων που δίνουν πρόσβαση σε πανεπιστήμια της χώρας αποφοίτησης.

• Για αποφοίτους πριν το 2021–2022 ή κατόχους πτυχίων Α’ κύκλου, ισχύουν τα κριτήρια του μητρικού ιδρύματος.

* Το πρόγραμμα σπουδών έχει υποβληθεί προς πιστοποίηση στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.) και, κατόπιν έγκρισης, αναμένεται να ξεκινήσει η προσφορά του κατά το Ακαδημαϊκό Έτος 2025–2026.