Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ψυχολογία με Νευροεπιστήμη

Το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ψυχολογία με Νευροεπιστήμη* του Keele University είναι ένα σύγχρονο, διεπιστημονικό πρόγραμμα σπουδών που συνδυάζει τη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς με την εις βάθος κατανόηση της λειτουργίας του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. Οι φοιτητές αποκτούν θεωρητική συγκρότηση στην ψυχολογική επιστήμη, γνώσεις νευροβιολογίας και δεξιότητες επιστημονικής ανάλυσης απαραίτητες για την κατανόηση των σχέσεων μεταξύ νόησης, συναισθήματος και εγκεφαλικής λειτουργίας.  

Κυρια πλεονεκτηματα του προγραμματος

Εισαγωγή σε μεθόδους όπως η λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI) και το EEG.

Ολιστική προσέγγιση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, που καλύπτει τόσο τις ψυχολογικές όσο και τις βιολογικές της διαστάσεις. 

Απόκτηση δεξιοτήτων ανάλυσης δεδομένων, επιστημονικής σκέψης και δεοντολογίας για σταδιοδρομία σε τομείς σχετικούς με την ψυχολογία, τις νευροεπιστήμες και τη νευροψυχολογία.

Συμμετοχή σε ψυχολογικά και νευροεπιστημονικά πειράματα για την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης.

Εκπόνηση ερευνητικής πτυχιακής εργασίας (Dissertation)
για ενίσχυση της επιστημονικής ανεξαρτησίας και της αναλυτικής ικανότητας.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

 Keele University

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΕΤΗ

4 έτη (FT)

 

ΓΛΩΣΣΑ

Ελληνική

Σπούδασε στο Keele Greece

Περιγραφη Προγραμματος

Καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεματικών, το πρόγραμμα παρέχει ολοκληρωμένη εκπαίδευση στην ψυχολογική θεωρία, στη δομή και λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ ψυχολογικών λειτουργιών και νευροβιολογικών μηχανισμών.

Οι φοιτητές εξοικειώνονται με σύγχρονες ερευνητικές τεχνικές όπως λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI), ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) και άλλες μεθόδους καταγραφής της εγκεφαλικής δραστηριότητας και αποκτούν εργαστηριακή εμπειρία, μέσω πειραμάτων και πρακτικών ασκήσεων.

Το πρόγραμμα κορυφώνεται με την εκπόνηση ανεξάρτητης πτυχιακής εργασίας (Dissertation) η οποία ενισχύει την ικανότητα των φοιτητών να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιστημονική έρευνα ενώ, ταυτόχρονα, τους προετοιμάζει για μεταπτυχιακές σπουδές ή επαγγελματική σταδιοδρομία σε τομείς όπως: η κλινική ψυχολογία, η νευροψυχολογία ή ο ευρύτερος χώρος των νευροεπιστημών και της ψυχικής υγείας.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΤΟΣ

1ο Έτος (1ο εξάμηνο)

  • Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή και την Κοινωνική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές έννοιες της αναπτυξιακής ψυχολογίας, της κοινωνικής ψυχολογίας και των ατομικών διαφορών, ιστορική εξέλιξη και θεωρητικές προσεγγίσεις των τριών κλάδων, σύγχρονη και κλασική ερευνητική δραστηριότητα, σχέσεις και αλληλεπιδράσεις με την βιολογική και την γνωστική ψυχολογία, ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων μελέτης και έρευνας, θεωρητικά και μεθοδολογικά εργαλεία για την κατανόηση της ανθρώπινης σκέψης και συμπεριφοράς, ολιστική προσέγγιση της ψυχολογίας μέσα από τη σύνδεση διαφορετικών κλάδων
  • Απαντώντας Ερευνητικά Ερωτήματα με Ποιοτικά Δεδομένα
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: φιλοσοφικές και εννοιολογικές βάσεις της ποιοτικής έρευνας, αρχές δεοντολογίας και ηθικά ζητήματα στην ποιοτική έρευνα, διαμόρφωση ποιοτικών ερευνητικών ερωτημάτων, στρατηγικές και τεχνικές συλλογής ποιοτικών δεδομένων, σχεδιασμός ερευνητικών προτάσεων με ποιοτική μεθοδολογία, ανάλυση και ερμηνεία ποιοτικών δεδομένων, διαδικασίες έγκρισης από επιτροπές δεοντολογίας, εφαρμογές ποιοτικής έρευνας στην ψυχολογία
  • Εισαγωγή στη Νευροεπιστήμη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αρχιτεκτονική και ανατομικές υποδιαιρέσεις του νευρικού συστήματος, ανάπτυξη και εξέλιξη του νευρικού συστήματος, σχέσεις δομής και λειτουργίας του νευρικού συστήματος, φυσιολογία και χημεία της νευρικής λειτουργίας, κύρια αισθητηριακά συστήματα του ανθρώπου, παραδείγματα νευρολογικών διαταραχών, ανάλυση και αξιολόγηση πειραματικών μελετών στη νευροεπιστήμη, εργαστηριακές δεξιότητες και συγγραφή επιστημονικών εκθέσεων, ομαδική εργασία, ηγεσία και δυναμική ομάδας στο πλαίσιο της έρευνας
  • Φυσιολογία και Ανατομία του Ανθρώπου (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: φυσιολογία, ανατομία και λειτουργία του πεπτικού, νευρικού και νευρομυϊκού συστήματος, αναπνευστικού και καρδιαγγειακού συστήματος, απεκκριτικού και ανοσοποιητικού συστήματος, αναπαραγωγικού και ενδοκρινικού συστήματος, ρύθμιση συστημάτων από το νευρικό και το ενδοκρινικό σύστημα (υποθάλαμος, υπόφυση, αδένες, συμπαθητικό και παρασυμπαθητικό), χρήση ειδικού εργαστηριακού εξοπλισμού στη μελέτη της φυσιολογίας, ανάλυση παθολογιών που επηρεάζουν τα οργανικά συστήματα, παρεμβάσεις και θεραπείες, ερμηνεία και απεικόνιση φυσιολογίας, παρουσίαση και επικοινωνία θεμάτων φυσιολογίας και ανατομίας
  • Πρακτικές και Ακαδημαϊκές Δεξιότητες στη Βιοεπιστήμη (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές πρακτικές δεξιότητες σε εργαστηριακό περιβάλλον, τήρηση και ανάπτυξη εργαστηριακού workbook, καταγραφή και ανάλυση πειραματικών δεδομένων, ασφαλής προετοιμασία και χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού, εκτέλεση διαδικασιών σύμφωνα με επιστημονικά πρωτόκολλα, ανάπτυξη δεξιοτήτων αξιολόγησης, ενίσχυση ακαδημαϊκών δεξιοτήτων καταγραφής, ανάλυσης και ερμηνείας αποτελεσμάτων

1ο Έτος (2ο εξάμηνο)

  • Εισαγωγή στην Νευροεπιστήμη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: αρχιτεκτονική και φυσιολογία του νευρικού συστήματος, ανάπτυξη και εξέλιξη του νευρικού συστήματος, σχέσεις δομής και λειτουργίας, φυσιολογία και χημεία της νευρικής λειτουργίας, κύρια αισθητήρια συστήματα, παραδείγματα διαταραχών του ανθρώπινου νευρικού συστήματος, ανάλυση και αξιολόγηση πειραματικών μελετών στη νευροεπιστήμη, γραφική απεικόνιση επιστημονικών δεδομένων, συγγραφή εργαστηριακών αναφορών με κατάλληλη ορολογία, ανάπτυξη δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας, ηγεσίας και συνεργατικής μάθησης
  • Φυσιολογία και Ανατομία του Ανθρώπου (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: πεπτικό, νευρικό, νευρομυϊκό, αναπνευστικό, καρδιαγγειακό, απεκκριτικό, ανοσοποιητικό, αναπαραγωγικό και ενδοκρινικό σύστημα, ρύθμιση συστημάτων από το νευρικό και ενδοκρινικό σύστημα (υποθάλαμος, υπόφυση, συμπαθητικό/παρασυμπαθητικό), εξοπλισμός και τεχνικές για πρακτική μελέτη της φυσιολογίας, παθολογίες που επηρεάζουν τη λειτουργία και την ανατομική οργάνωση των συστημάτων, παρεμβάσεις και θεραπείες, ανάλυση και ερμηνεία φυσιολογικών δεδομένων, παρουσίαση και επικοινωνία επιστημονικών θεμάτων με πολυμεσικά εργαλεία (video)
  • Πρακτικές και Ακαδημαϊκές Δεξιότητες στη Βιοεπιστήμη (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές εργαστηριακές και επιτόπιες δεξιότητες, τήρηση εργαστηριακού/επιτόπιου workbook, καταγραφή και ανάλυση δεδομένων, ασφαλής χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού, εκτέλεση τυπικών εργαστηριακών διαδικασιών βάσει πρωτοκόλλων, ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων ακρίβειας και αξιοπιστίας, συμμετοχή σε οργανωμένες πρακτικές συνεδρίες, προετοιμασία για πρακτική αξιολόγηση
  • Εισαγωγή στη Βιολογική και στη Γνωστική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές αρχές βιολογικής ψυχολογίας, βασικές αρχές γνωστικής ψυχολογίας, ατομικές διαφορές στη σκέψη και συμπεριφορά, ιστορική εξέλιξη των βασικών ειδικοτήτων, θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις στη βιολογική και γνωστική ψυχολογία, δεξιότητες μελέτης και αναζήτησης βιβλιογραφίας, συνδέσεις μεταξύ διαφορετικών τομέων της ψυχολογίας, ολιστική κατανόηση του ανθρώπινου εγκεφάλου και της συμπεριφοράς
  • Απαντώντας Ερευνητικά Ερωτήματα με Ποσοτικά Δεδομένα
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εμπειρική φιλοσοφία και μεθοδολογία, σχεδιασμός ποσοτικών ερευνών, διατύπωση και έλεγχος υποθέσεων, συλλογή και διαχείριση ποσοτικών δεδομένων, στατιστικές τεχνικές και μέθοδοι ανάλυσης, ερμηνεία αποτελεσμάτων, κατανόηση της ερευνητικής διαδικασίας από τη σύλληψη έως την ολοκλήρωση

2ο Έτος (3ο εξάμηνο)

  • Στατιστική για Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: επαγωγική στατιστική και έλεγχος υποθέσεων, παραγοντική ANOVA και εφαρμογές στην ψυχολογική έρευνα, γραμμική και πολλαπλή παλινδρόμηση, εισαγωγή στη Bayesian ανάλυση, σχεδιασμός και ανάλυση πειραμάτων, εφαρμογή στατιστικών μεθόδων στην ψυχολογία, χρήση στατιστικών πακέτων για ανάλυση δεδομένων, συγγραφή πειραματικών αναφορών με πρότυπα APA
  • Βιολογική και Γνωστική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: θεμελιώδη ζητήματα, θεωρίες και έρευνα στη βιολογική και γνωστική ψυχολογία, εγκεφαλικά υποστρώματα και λειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος, αντίληψη και γνωστικές διαδικασίες, προσοχή και ανασταλτικός έλεγχος, ανθρώπινη μάθηση και μνήμη, διανοητική απεικόνιση, βιολογικές βάσεις νοητικών διεργασιών σε φυσιολογικές και παθολογικές καταστάσεις, επιδράσεις πολιτισμικών και ατομικών διαφορών στις νοητικές και βιολογικές διεργασίες, ολιστική κατανόηση της ανθρώπινης σκέψης και συμπεριφοράς
  • Κυβερνοψυχολογία: Η Ψυχολογία του Διαδικτύου και της Τεχνολογίας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: θεωρητικά θεμέλια της κυβερνοψυχολογίας, ψυχολογικές επιδράσεις της χρήσης του διαδικτύου, εξάρτηση από την τεχνολογία και συμπεριφορές στο διαδίκτυο, διαδικτυακές γνωριμίες και διαπροσωπικές σχέσεις, χρήση και επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακή διαφήμιση και καταναλωτική συμπεριφορά, τρόποι αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας στο διαδίκτυο, σύγχρονη έρευνα και μελέτη άρθρων περιοδικών στον τομέα της κυβερνοψυχολογίας
  • Νευροανάπτυξη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ανάπτυξη και οργάνωση του νευρικού συστήματος από τη γονιμοποίηση έως την ενήλικη ζωή, εμβρυϊκή οργάνωση ιστών και δημιουργία τελικών δομών του νευρικού συστήματος, γενεαλογία και μοίρα κυττάρων του νευρικού συστήματος, μηχανισμοί μετανάστευσης νευρώνων και διαμόρφωση νευρικών οδών, παραδείγματα προγεννητικής και μεταγεννητικής πλαστικότητας, επιδράσεις περιβάλλοντος και γονιδίων στην ανάπτυξη, εργαστηριακές προσεγγίσεις μελέτης νευροανάπτυξης, ανάλυση και συγγραφή ερευνητικών και πρακτικών αναφορών

2ο Έτος (4ο εξάμηνο)

  • Αναπτυξιακή και Κοινωνική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: θεωρίες και έρευνα στην αναπτυξιακή ψυχολογία, κοινωνική ψυχολογία και ενήλικη ανάπτυξη, σχέσεις με συνομηλίκους και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, ανάπτυξη φύλου και κοινωνικών ταυτοτήτων, μηχανική και αντιληπτική ανάπτυξη, εφαρμογή εμπειρικής έρευνας σε πραγματικές συνθήκες, κριτική αξιολόγηση θεωριών και μελετών, επικοινωνία και διάχυση ερευνητικών ευρημάτων σε μη-εξειδικευμένο κοινό
  • Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: φιλοσοφικές και εννοιολογικές βάσεις της ποιοτικής έρευνας, σχεδιασμός ποιοτικής έρευνας στην ψυχολογία, στρατηγικές συλλογής δεδομένων (συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης, World Café), τεχνικές ποιοτικής ανάλυσης (θεματική ανάλυση, ανάλυση λόγου, ερμηνευτική φαινομενολογική ανάλυση), πρακτική εφαρμογή ποιοτικών μεθόδων, ανάπτυξη δεξιοτήτων στην ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων, σχεδιασμός και συγγραφή ποιοτικής ερευνητικής πρότασης, κριτική αξιολόγηση σχεδίων ποιοτικής έρευνας
  • Μάθηση και Μνήμη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: τύποι μάθησης και μνήμης (δηλωτική, μη δηλωτική, βραχυπρόθεσμη, μακροπρόθεσμη, μνήμη εργασίας), φυσιολογικοί και μοριακοί μηχανισμοί της μάθησης και μνήμης, συναπτική πλαστικότητα και μηχανισμοί ενοποίησης, διατήρησης και ανάκλησης γνώσης, εγκεφαλικά συστήματα για τον φόβο, τις χωρικές μνήμες και τις κινητικές δεξιότητες, επιδράσεις νευρολογικών διαταραχών στη μάθηση και μνήμη, κριτική ανάλυση πρωτογενών ερευνητικών άρθρων, επικοινωνία γνώσης μέσω συγγραφής εκπαιδευτικού εγχειριδίου
  • Θεμελιώδεις Αρχές της Ψυχολογίας της Υγείας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ιστορία και εξέλιξη της ψυχολογίας της υγείας, βασικές θεωρίες και μοντέλα υγείας, ερευνητικές μεθοδολογίες στην ψυχολογία της υγείας, ανισότητες και κοινωνικοί καθοριστικοί παράγοντες της υγείας, ψυχολογία της υγείας και υποεκπροσωπούμενες ομάδες, ανάπτυξη και αξιολόγηση παρεμβάσεων υγείας, κριτική ανάλυση εκστρατειών και προγραμμάτων πρόληψης

3ο Έτος (5ο εξάμηνο)

  • Νευροφυσιολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ιδιότητες νευρωνικών μεμβρανών και δίαυλοι ιόντων, δυναμικά δράσης και μηχανισμοί νευρικής επικοινωνίας, αισθητηριακή μεταγωγή και επεξεργασία πληροφοριών, συναπτική μετάδοση και ισορροπία διέγερσης–αναστολής, μηχανισμοί συναπτικής πλαστικότητας, νευρωνική κωδικοποίηση σε λειτουργικά δίκτυα, ρόλος της νευροφυσιολογίας στη μνήμη και τη μάθηση, δυναμικές νευρωνικών δικτύων και συμβολή τους στη συνολική λειτουργία του εγκεφάλου, επικοινωνία και παρουσίαση αρχών νευροφυσιολογίας σε διαφορετικά ακροατήρια
  • Ψυχοπαθολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές ψυχοπαθολογικές καταστάσεις (αυτισμός, άγχος, κατάθλιψη, σχιζοφρένεια), κλινικές, γνωστικές και βιολογικές προσεγγίσεις στην ψυχοπαθολογία, νευροβιολογικά και γνωστικά αίτια ψυχικών διαταραχών, σύγχρονη έρευνα και βιβλιογραφική ανάλυση στην ψυχική υγεία, διαγνωστικά πλαίσια και DSM-5, πολιτισμικές και κοινωνικές διαστάσεις της ψυχοπαθολογίας, σύνθεση και συγγραφή ακαδημαϊκών κειμένων σε θέματα ψυχικής υγείας, δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης ερευνητικών άρθρων
  • Συμπεριφορική Νευροεπιστήμη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: νευροανατομία, νευροφυσιολογία, νευροενδοκρινολογία και νευροφαρμακολογία συμπεριφοράς, μηχανισμοί ύπνου και βιολογικών ρυθμών, νευροβιολογία σεξουαλικής συμπεριφοράς και ομοιόστασης, προσοχή, γλώσσα, γήρανση, συστήματα παρακίνησης–ευχαρίστησης–πόνου–ανταμοιβής, ρόλος της αμυγδαλής στη συναισθηματική επεξεργασία και τον φόβο, στρες και ψυχοπαθολογία διαταραχών συμπεριφοράς, ομαδική συνεργασία και κριτική αξιολόγηση ερευνητικών δεδομένων
  • Ταυτότητα φύλου και Σεξουαλικότητα
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: ψυχολογικές προσεγγίσεις στην ταυτότητα φύλου και τη σεξουαλικότητα, ανισότητες και εμπόδια που σχετίζονται με διαφορετικές ταυτότητες, στερεότυπα και κοινωνικές αναπαραστάσεις, ζητήματα υγείας, κοινωνικά, πολιτισμικά και πολιτικά πλαίσια φύλου και σεξουαλικότητας, ρόλος της κοινότητας και της διαθεματικότητας, κριτική αξιολόγηση θεωρίας και έρευνας, σύγχρονα ζητήματα και μελλοντικές κατευθύνσεις στη μελέτη φύλου και σεξουαλικότητας

3ο Έτος (6ο εξάμηνο)

  • Νευροφαρμακολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: βασικές αρχές φαρμακοδυναμικής και φαρμακοκινητικής, μηχανισμοί ρύθμισης της νευροδιαβίβασης μέσω φαρμάκων, κατηγορίες φαρμάκων για νευρολογικές και νευροψυχιατρικές διαταραχές, θεραπευτικές τιμές και παρενέργειες φαρμάκων, φάρμακα και επιδράσεις στη διάθεση, τη συμπεριφορά και τον εθισμό, διαδικασίες ανακάλυψης και ανάπτυξης φαρμάκων από την έρευνα έως τις κλινικές δοκιμές, νέες προσεγγίσεις στη θεραπεία και διαχείριση νευροψυχιατρικών ασθενειών
  • Ψυχολογία του Παιδιού στην Πράξη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: θεμελιώδεις αρχές σχεδιασμού και αξιολόγησης παρεμβάσεων για παιδιά, ερευνητικές μέθοδοι στην παιδοψυχολογία, εφαρμογές της ψυχολογίας στη μάθηση των παιδιών, υγιείς και ανθυγιεινές παιδικές σχέσεις, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες (SEND), θεωρητικά πλαίσια για την παιδική ανάπτυξη, πρακτικές προσεγγίσεις στην εφαρμοσμένη παιδοψυχολογία
  • Σύγχρονα Θέματα Έρευνας στην Νευροεπιστήμη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: τρέχοντα ερευνητικά πεδία στις νευροεπιστήμες, ανάλυση και ερμηνεία επιστημονικών άρθρων, ερευνητικές μεθοδολογίες και νέα ευρήματα, μελλοντικές κατευθύνσεις της νευροεπιστήμης, αναστοχασμός πάνω στην πρόοδο και τα διλήμματα του κλάδου, ανάπτυξη δεξιοτήτων παρουσίασης και συνοπτικής αποτύπωσης ερευνητικών θεμάτων
  • Ηθική, Δικαιοσύνη και Κοινωνία: Προσεγγίσεις της Ηθικής και της Κοινωνικής Ψυχολογίας
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: σύγχρονες θεωρίες ηθικής ψυχολογίας, ψυχολογικοί μηχανισμοί δικαιοσύνης και κοινωνικής τάξης, παράγοντες εμπιστοσύνης και συνεργασίας, διαδικασίες απόδοσης ευθύνης και λογοδοσίας, ερευνητικά ευρήματα για την ηθική και τη δικαιοσύνη, σύγχρονες αντιπαραθέσεις και ζητήματα στην κοινωνική ψυχολογία της ηθικής, εφαρμογή θεωριών σε πραγματικά κοινωνικά πλαίσια, κριτική αξιολόγηση ερευνητικών δεδομένων και ανάπτυξη αιτιολογημένων ερευνητικών προτάσεων

4ο Έτος (7ο εξάμηνο)

  • Διπλωματική Εργασία (ετήσιο μάθημα – α’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: σχεδιασμός και ανάπτυξη ερευνητικού έργου στην ψυχολογία, δεοντολογικές αρχές και έγκριση από επιτροπή δεοντολογίας, αναζήτηση και κριτική αξιολόγηση βιβλιογραφίας, διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων, ανάπτυξη υλικού και εργαλείων συλλογής δεδομένων, συλλογή και ανάλυση δεδομένων με ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους, ερμηνεία αποτελεσμάτων και συζήτηση επιπτώσεων, συγγραφή ερευνητικής αναφοράς με πρότυπα APA, προετοιμασία και παρουσίαση poster και viva, ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων και υπεύθυνη τήρηση ερευνητικών πρακτικών
  • Νευροπαθολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: παθοφυσιολογία κυτταρικών και μοριακών μηχανισμών σε νευρολογικές, νευροεκφυλιστικές και νευροψυχιατρικές διαταραχές, κλινικά χαρακτηριστικά και διάγνωση παθήσεων όπως σχιζοφρένεια, Parkinson’s, σκλήρυνση κατά πλάκας, επιληψία, μηνιγγίτιδα, υδροκεφαλίωση και όγκοι εγκεφάλου, επιδράσεις περιγεννητικών διαταραχών (π.χ. σύνδρομο Down) στη νευροανάπτυξη, ερευνητικές εξελίξεις στην πρόληψη και θεραπεία νευροπαθολογιών, επιδημιολογία και κοινωνικές/υγειονομικές επιπτώσεις, μελέτη περιπτώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης.
  • Ψυχολογία στην Εκπαίδευση
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: εφαρμογή ψυχολογικών θεωριών στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκφοβισμός και ψυχολογικές παρεμβάσεις, ανάπτυξη και κατάρτιση κοινωνικών δεξιοτήτων, διαχείριση και προώθηση της διαφορετικότητας στην τάξη, ψυχομετρική εκτίμηση και αξιολόγηση μαθητών, παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και την επίδοση, σχεδιασμός και αξιολόγηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ψυχολογική υποστήριξη της σχολικής κοινότητας και προαγωγή της ευημερίας των παιδιών, ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και ανεξάρτητης μελέτης για την αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προκλήσεων
  • Διερευνητική Δικαστική Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων και αξιοπιστία, γνωστικές διεργασίες μνήμης και αναγνώρισης υπόπτων, ψυχολογικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ακρίβεια της μαρτυρίας, ρόλος της κοινωνικής, αναπτυξιακής και γνωστικής ψυχολογίας σε δικανικά πλαίσια, τεχνολογικές μέθοδοι βελτίωσης της ταυτοποίησης και της μαρτυρίας, μιντιακές αναπαραστάσεις εγκλημάτων, εφαρμογή εναλλακτικών ψυχολογικών προσεγγίσεων στη διερεύνηση εγκληματολογικών και δικανικών περιπτώσεων

4ο Έτος (8ο εξάμηνο)

  • Διπλωματική Εργασία (ετήσιο μάθημα – β’ μέρος)
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: σχεδιασμός εμπειρικής έρευνας με βάση τις δεοντολογικές απαιτήσεις, ανασκόπηση και κριτική αξιολόγηση της σχετικής βιβλιογραφίας, διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων και ανάπτυξη ερευνητικού υλικού, συλλογή και ανάλυση δεδομένων με κατάλληλες μεθόδους, παρουσίαση και επικοινωνία αποτελεσμάτων σε επιστημονικό κοινό, συγγραφή ερευνητικής εργασίας με βάση τις προδιαγραφές APA, κριτική αξιολόγηση της ποιότητας και των περιορισμών της έρευνας, εφαρμογή επαγγελματικών δεξιοτήτων κατά την εκπόνηση και ολοκλήρωση της διπλωματικής εργασίας
  • Μεγάλες Προκλήσεις στην Ψυχολογία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: συνείδηση και σκέψη σε ανθρώπινα και μη ανθρώπινα όντα, ψυχολογία της χειραγώγησης και του ελέγχου, κοινοτική δράση και κοινωνική αλλαγή, κρίση αναπαραγωγής και ανοικτή επιστήμη (open science), συγκρούσεις και παγιωμένες πεποιθήσεις, κοινωνική οικολογία και βιωσιμότητα, ψυχολογία και ποινική δικαιοσύνη, μύθοι και παρανοήσεις γύρω από την ψυχολογία, αξία και ρόλος των αποφοίτων ψυχολογίας στη σύγχρονη κοινωνία
  • Απασχολησιμότητα και Δεξιότητες Επικοινωνίας στην Βιοεπιστήμη
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: στρατηγικές επικοινωνίας της επιστήμης σε διαφορετικά ακροατήρια (φορείς χρηματοδότησης, ευρώ κοινό, εκπαιδευτικά πλαίσια), ανάπτυξη δεξιοτήτων παρουσίασης και γραπτής επικοινωνίας, ανάλυση και αξιολόγηση επιστημονικής βιβλιογραφίας, ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων απασχολησιμότητας, χαρτογράφηση πιθανών επαγγελματικών διαδρομών σε ερευνητικά, εκπαιδευτικά και άλλα σχετικά πεδία
  • Νευροποικιλότητα στην Κοινωνία
    Κύριες ενότητες διδασκαλίας: έννοια και θεωρητικά πλαίσια της νευροποικιλότητας, ποικιλομορφία στη γνωστική επεξεργασία και στις κοινωνικές προτιμήσεις, παραδείγματα νευροδιαφορετικότητας (αυτισμός, δυσλεξία, αισθητηριακή επεξεργασία, ποικιλομορφία φύλων), συμπεριφορικές εκφάνσεις και νευροβιολογικές βάσεις, αναπαράσταση της νευροποικιλότητας στα μέσα ενημέρωσης, κοινωνικές παρεξηγήσεις και στερεότυπα, αλληλεπίδραση ακαδημαϊκής γνώσης και κοινωνικής κατανόησης, κριτική αποτίμηση συνεπειών στην κοινωνική ένταξη και πολιτικές συμπερίληψης, επικοινωνία σύνθετων ιδεών σε μη εξειδικευμένο κοινό

Επαγγελματικες Προοπτικες

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος μπορούν να σταδιοδρομήσουν στους εξής τομείς:

Κλινική ή Συμβουλευτική Ψυχολογία (με επιπλέον μεταπτυχιακή εκπαίδευση)

Έρευνα στις Γνωστικές Νευροεπιστήμες και στη Νευροψυχολογία

Κέντρα Αποκατάστασης και Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας και Υποστήριξης

Εκπαιδευτική Ψυχολογία ή Ειδική Αγωγή

Ανάλυση Δεδομένων και Εφαρμοσμένη Έρευνα

Μεταπτυχιακα προγραμματα

Οι απόφοιτοι/ες του Προπτυχιακού Προγράμματος στην Ψυχολογία με Νευροεπιστήμη έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε σύγχρονα μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.

Προϋποθεσεις Εισαγωγης

Δικαιολογητικά Εγγραφής

Απολυτήριο Λυκείου (ή άλλο σχετικό έγγραφο) με βαθμό άνω του 12 

Μέσος όρος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα μεγαλύτερος ή ίσος με την ελάχιστη βάση εισαγωγής (η ελάχιστη βάση εισαγωγής προκύπτει από τον μικρότερο εκ των μέσων όρων των βαθμολογιών του συνόλου των εξεταζομένων ανά επιστημονικό πεδίο, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή 0,8 κατά το έτος συμμετοχής τους). 

Συστατικές Επιστολές

Αντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας

Φωτογραφίες διαβατηρίου

Αίτηση Εγγραφής του Keele Greece

Την αξιολόγηση των παραπάνω δικαιολογητικών συμπληρώνει η προσωπική συνέντευξη επιλογής των υποψηφίων.

• Επιπλέον, γίνονται δεκτοί και κάτοχοι ισότιμων τίτλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιπέδου 4 ή διεθνών απολυτηρίων που δίνουν πρόσβαση σε πανεπιστήμια της χώρας αποφοίτησης.

• Για αποφοίτους πριν το 2021–2022 ή κατόχους πτυχίων Α’ κύκλου, ισχύουν τα κριτήρια του μητρικού ιδρύματος.

* Το πρόγραμμα σπουδών έχει υποβληθεί προς πιστοποίηση στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.) και, κατόπιν έγκρισης, αναμένεται να ξεκινήσει η προσφορά του κατά το Ακαδημαϊκό Έτος 2025–2026.